Philadelphia kísérlet

A Montauk project egy kódnév vagy gyűjtőnév ha úgy tetszik, ami alatt több titkos kísérletet végzett az amerikai kormány. Ez alatt futottak időalagutakkal, térugrással és láthatatlansággal kapcsolatos kísérletek. Ehhez a projekthez kapcsolódaik az 1943-as címben szereplő Philadelphia kísérlet.

A cél az volt, hogy hadi technológiai előnyt szerezzenek az ellenséggel szemben az által, hogy láthatatlanná tegyék hajóikat egy – a legtöbb forrás által – mágneses rezonátornak nevezett szerkezettel, ami olyan erős mágneses mezőt gerjeszt a hajó körül, hogy az a radarok számára láthatatlan lesz.

A klasszikus sztori így szól

A második világháború vége felé járunk, az elnök Franklin D. Roosevelt a helyszín pedig az Amerikai haditengerészet Philadelphiai kikötője. A kísérlet alanya(i) a U.S.S. Eldridge nevet viselő kísérő romboló és annak teljes legénysége.

A hajót felszerelték azzal a bizonyos mágneses rezonátorral és kihajóztak. Bekapcsolták a szerkezetet, majd elkezdődtek a furcsa dolgok. A hajó egy zöldessárgás ködbe burkolózott, majd a teljes legénységgel együtt eltűnt a radarok elől és még a fizikai megfigyelők szeme elől is.

Vannak egyes beszámolók miszerint a vízen érzékelhető volt a hajó fizikai lenyomata.

Miután a rezonátort kikapcsolták a hajó újra látható lett. A kísérletet tehát sikeresnek könyvelték el annak ellenére, hogy a történtek után néhány napig a legénység minden tagja émelygett, rosszul volt és hányt. Ennyi mellékhatás a kormány szerint azonban csekély ár ahhoz képest, amit elértek.

Az első kísérlet sikerét meglovagolva és a rezonátort finomhangolva megpróbálták megismételni a korábbi eredményt, a legénység rosszulléte nélkül. A parancsot megkapták így újra kihajóztak. Csak úgy mint korábban a rezonátort bekapcsolták, ismét látták a zöldessárga ködöt a hajó körül, csak a folytatás másként alakul.

A hajó bár ismét eltűnt, azonban az eltűnésével párhuzamosan körülbelül 300-350 kilóméterre délre a haditengerészet norfolki kikötő radarjain bukkant fel az Eldridge.

Ami hatalmasat csavar az eseten az az, hogy nem csak a norfolki radarokon volt látható, hanem az SS Andrew Furuseth kereskedelmi hajó legénysége – bár hitelt érdemlő bizonyíték nincs rá – fizikailag is látta egy rövid időre a rombolót. Majd eltűnt a norfolki radarokról és a kereskedelmi hajó legénységének szeme elől és eredeti helyén Philadelphiai kikötőben materializálódott újra. A rombolón szolgálatot teljesítők kivételével mindenki ujjongott.

A legénység hiányos volt, és annak egy része komoly fizikai sérüléseket szenvedett, egy része spontán láthatatlanságot produkált még az után is, hogy kikötöttek, de néhány forrás szerint voltak a legénységnek olyan szerencsétlenül járt tagjai is, akik egyé váltak a hajótesttel.

Ezek után felfüggesztették a kísérletet.

Ami a háttérben volt

Az amerikai kormány természetesen mindent letagadott és máig tagadja is. A hivatalos álláspont szerint a U.S.S. Eldridge 1943 nyaráig a New York-i kikötőt el sem hagyta. Az első állítólagos “hivatalos” küldetése pedig októberben egy konvoj kíséret volt nem messze a Bahama-szigetektől.

Tehát akkor, amikor ez a kísérlet folyt, a hajó 1500 kilóméterre volt Philadelphiától.

Philadelphia – Bahama-szigetek távolság

Ezt állítólag a hajónapló és a kikőtői adatok is alátámasztják.

Ugynakkor…

1951-ben a U.S.S Eldridget az amerikai kormány eladta a görögöknek, akik átnevezték a hajót így 1951-től a Leon nevet viselte a romboló. Egyes források szerint a hajónapló csak 1944-től volt vezetve, az ennél korábbi bejegyzések hiányoztak belőle.

Ez azért furcsa, mert ha a fenti hajónaplót meghamisítottak azért, hogy bizonyítékul szolgáljon arra, hogy az Eldridge a New York-i kikötőben rostokolt 1943-nyaráig és októberben a Baham-szigeteken teljesített szolgálatot, akkor a kormány ha annyira el akarta tusolni ezt az ügyet, miért adta (volna) oda az eredeti hajónaplót a görögöknek.

Minden esetre, hitelt érdemlően senkinek a száját nem hagyta el olyan kijelentés, hogy bármilyen kísérlet alanya lett volna az Eldridge, ellenben bárki akit megkérdeztek az eset után, az kategórikusan tagadta, hogy bármi ilyesmi történt volna.

Végszó, Tesla-tojás

Egyes hajóról készült képeken többen észrevettek tojáshoz hasonló szerkezetet ami talán egy Tesla-tojás lehet. Nikola Tesla ezt Kolumbusz-tojásnak is hívta. Azért építette, hogy az állandóan forgó mágneses mezőt demonstrálja.

Tesla tojás

Az eredeti Kolumbusz-tojás eltűnt ugyan, csak egy másolat van belőle a belgrádi tesla múzeumban, de ennek a jelentősége nem elhanyagolható, ugyanis ha hitelt érdemlő képet találnának arról, hogy egy ilyen tényleg volt az Eldridge fedélzetén, az bizonyítaná, hogy valóban végeztek a fedélzeten mágneses mezővel kapcsolatos kísérleteket.

Képi és más források: https://honvedelem.hu/hatter/a-philadelphia-kiserlet/ , https://vilagfigyelo.com/a-philadelphia-kiserlet-nem-vart-hiperter-ugras-amit-eltusoltak-borzalmas-kovetkezmenyei-voltak-a-technologianak/ , https://rejtelyekszigete.com/philadelphia-kiserlet-rejtelyei/, https://en.wikipedia.org/wiki/Philadelphia_Experiment , https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Eldridge, https://en.wikipedia.org/wiki/Greek_destroyer_Leon_(D54)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial